Kız Kardeşlik

Kadınların erkeklerden çok kadınlar tarafından aşağılandığı bir dünyada yaşıyoruz.

En güzel saça, en seksi vücuda, en güzel kıyafetlere sahip olmak için; erkeklerin beğenisi için birbirimizle savaşıyor, yaraşıyoruz.

Bu tutumun ne kadar yanlış olduğunu anlamak için çok zeki olmaya gerek yok. Kadın olmanın bu kadar zor olduğunu bir ülkede erkilliğe ve seksizme karşı savaşmak istiyorsak kızkardeşliği yaşatmalıyız. Çünkü kadınlar seçip seçilebiliyor diye, eşcinsel evliliği Amerika'da yasallaştı diye savaş bitmiyor. Özgecanlar öldüğü Hande Kaderler yakıldığı sürece, ben saat 1'de eve yürümeye korktuğum sürece, abim istediği saatte istediği yere giderken ben evde dizini kırıp oturmaya mahkum olduğum sürece bu savaş bitmeyecek.

Konumuza geri dönecek olursak seksizmin patriaşinin bir sonucu olduğunu düşünüyorum.

Biz kadınlar ise sırtımızı sevgililerimize, eşlerimize, babalarımıza dayamak yerine birbirimize dayamalıyız. Kendi aramızda kızkardeşliği yaşatmak için küçük adımlar:

1. Kız kardeşlerinizi kutlayın.
Ben de köpek gibi kıskanıyorum hem başarılı hem güzel hem zeki kadınları ama inandıkları ve sahip oldukları şeyler için ne kadar savaştıklarını unutmamam; bok atmak yerine tebrik etmeyi öğrenmem gerekiyor.

2. 'Sen diğer kadınlardan değilsin.' düşüncesini yıkmaya çalışın.
Bu düşüncenin yanlış olmasının birçok nedeni var. İlk olarak diğer kadınlar kim? Neden benden daha kötü ya da aşağıdalar? Her kadın aynı mı? 'Diğer kadınlar gibi değilsin' cümlesini iltifat olarak algılayan erkek arkadaşının kıyafetlerine karışmasına da izin verir. Bugün erkek arkadaşının yapma dediğini yapmayan, sus deyince susan kadın; yarın öbür gün ideallerinden de vazgeçer. Ayrıca ben diğer kadınlardan olmaktan gurur duyuyorum; kız gibi ağlamaktan, kız gibi koşmaktan, kız gibi savaşmaktan.

3.Kendinizi ve kız kardeşlerini sevin.

Hiç yorum yok:

Blogger tarafından desteklenmektedir.